Quote of the day

tisdag 2 mars 2010

Välkommen

Hej och hjärtligt välkommna.

Magi och superkrafter samt parnaormala saker har intresserat mig sen jag va liten, man kan skylla det delvis på tv-spel och en otroligt livlig fantasi.

Men även den lilla pojken med livlig fantasi växer upp förr eller senare och ser världen för vad den är; ett objekt att manipulera.

Första gången jag insåg det här va för ungefär två år sedan, jag är en ganska aktiv person och genom ett par givande filosofiska diskussioner kring en av mina färdigheter som artist kom jag fram till att allt handlar egentligen om manipulation.

Vi kan manipulera vårat inre, vårat yttre och det som är externt till våra kroppar, det här drev mig utför en lång väg i sökandet efter att kunna kontrollera och manipulera alla typer vare sig det är dans, objekt-manipulation, eler att läsa av kroppspråk och manipulera tankar.

Här är en video(i en serie) där jag förklarar ämnet från en mer utarbetad modell:
Clickity click!

Den här bloggen kommer va mitt lilla skötselbarn under min oändliga resa in i den fascinerande världen av manipulation.

Ha det gött!
Share this post via:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar