Quote of the day

lördag 17 april 2010

Tid och lust

Tid är en intressant sak, ibland kan det kännas som tid passerar så snabbt att man inte ens har märkt att snön smält runtomkring en och I stressade och/eller intensiva situationer kan man uppleva sekunder snigla iväg nästan hur sakta som helst.

Likaså har jag inte funnit tid till att skriva något på senaste men det finne an annan faktor som också är ytterst viktig, jag har inte haft lust, eller inte heller något särskilt behov.

Lust är också en intressant pryl. Lust kan ofta förväxlas med känslor, ibland undrar man om det är vårkänslan som påverkar en eller om ens känslor är genuina, medans vissa som jag själv) påpekar att om känslan är sann, då vet man sanningen om vars den kommer ifrån.

Behovet jag inte haft att skriva här har manifesterat sig i andra behov, behov av framgång, nyttja, behova av närhet. En känsla att det går framåt, att man inte sitter kvar i sina gamla spår... Och allt eftersom den känslan växer ser man hur dom projekt man startat kvider och ber om uppmärksamhet; Men finns det något jag insett under åren är det att för mig så har alla projekt sin tid, när rätt tidpunkt kommer så gäller det att va berädd. Tills dess så får dom sova sött någonstans i ett par dokument på datorn och inom mig.

Ciao
Share this post via:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar